söndag 31 oktober 2010

Vårdrömmar och kuddmossa


För första gången ligger jag före! D v s jag har grävt upp nya rabatter innan jag fallit för massor av fina växter på plantskolan. 
Känns underbart att få hela vintern på sig att drömma och planera inför vårens planteringar. Har funderingar på ännu en rödbladig smällspirea, vitblommande buskar, någon mer clematis, höstanemoner...




Jag fyndade alunrot på höstrean. När jag sedan hittade en underbar kuddmossa på svamptur blev det så här fint:-)

1 kommentar:

Randi sa...

Jag blir verkligen imponerad över ditt disciplinerade sätt att jobba i trädgården! Ditt höstarrangemang är underbart - gillar de samstämda färgerna.
Tack för din kommentar - som svar på din fråga: Nej, jag har absolut ingen visningsträdgård och det är inte heller min ambition.