onsdag 20 juli 2011

Crown Princess Margareta

När jag köpte rosor senast prioriterade jag att rosorna skulle se friska, frodiga och välväxta ut. Det verkar löna sig då alla tre växer på fantastiskt fint. Gebruder Grimm har jag redan presenterat (se tidigare inlägg), och här kommer Crown Princess Margareta. Doften fick mig fullständigt på fall. Jag tyckte den luktade citronte:-)

Enligt Lars-Åke Gustavsson är rosen:
Aprikos med inslag av orange, 
1,5 x 1,2 meter,
blommar kontinuerligt,
klarar zon 4,
får endast lätta svampangrepp och
doftar starkt och fruktigt.




På lördag åker vi till Gotland:-)
Får se om det blir något mer bloggande innan dess.
Ha det bra!




3 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Så vacker hon är - och namnsdagsbarn dessutom idag! du är en klok kvinna som väljer friska, robusta sorter. det finns ju sååå många rosor att välja på och då ska man ju ha sådana som är vackra - hela växten inte bara blomman!

Ha en skön tripp till Ön.

Kram Anna Vattenkanna

Laila sa...

Oj vilken ros! Klokt val om den dessutom är frisk.
Ha det gott!/Laila

Högagärde sa...

Så vacker den är din ros. Ha det så trevligt på Gotland. Hoppas du får se många vackra trädgårdar.