onsdag 4 maj 2011

Nya rabatter

Efter flera plantskolebesök och en första-maj-helg med mycket plantering börjar nu de nya rabatterna bli klara! I rabatten nedan har jag planterat hortensian Hydrangea arborescens "Annabelle", rödbladig smällspirea Physocarpus opifolius "Diabolo", rosen Schneewitchen (Iceberg), vit julros Helleborus niger, myskmadra Galium odorata, vit höstanemon Anemone hybrida "Honorine Jobert" och rödbladig alunrot Heuchera "Palace purple". Ska bli så roligt att följa hur det utvecklas!


I rabatten runt körbärsträdet har jag bara bytt ut några alunrot som strök med i vintras. Jag tycker verkligen om kombinationen vitt och rödbladigt.


Jag passade också på att ta ett kort uppifrån där man ser de nyplanterade rabatterna. I en av dem saknas det fortfarande lite växter, så det får bli fler turer till plantskolan framöver:-)


Jag avslutar med en bild på en av krukorna vid entrén. Det lilla videträdet förvånade genom att klara vintern galant, stående i korgen bra bit från husväggen!


Ha en bra fortsättning på veckan!



2 kommentarer:

Margareta sa...

Så fint det blev! Skall bli spännande att se!/Margareta

Katta sa...

Hej och tack för ditt besök. Vilken härlig trädgårdsblogg du har. Salvia är så vackert, jag älskar ju den färgen och de doftar härligt. Kram Katta