torsdag 1 september 2011

Ny rabatt i vitt och rödbladigt

Det blev mycket nya rabatter i år. Förmodligen på grund av uppdämt behov efter förra årets målande...
En av dem är inspirerad av en plantering på Trädgårdsföreningen i Göteborg som jag föll pladask för.
Min version är planterad runt ett silverpäronträd. Jag har varvat rödbladig alunrot "Palace Purple", vit stäppsalvia och rosorna "White Pet", "Gråsten" och "Iceberg" på solsidan. På skuggsidan av trädet har jag satt två vita blågull och tre Hostor "Patriot". Två av rosorna var i dåligt skick och hade flyttats runt så vi får se om de klarar vintern.




Här ovan syns "White Pet" - en riktig sötnos!

7 kommentarer:

Merja sa...

Låter som en väldigt fin rabatt i mina öron:) Fint med stenen...är ju helt insnöad på sten just nu;)
Ha det gott!

Lenas trädgård sa...

Alltid trevligt med "nya land"! Det kan man aldrig få för mycket av! Eftersom det finns så mycket nytt man vill ha och behöver plats för.Då är det dax att bryta ny mark! Blir nog jättefint!
Ha det gott!
Lena

Livsnjutaren sa...

Så härligt. Titta in hos mig och se min nya knasiga rabatt;) Började igår. Finns du även på Allt om Trädgårds forum? En härlig sida där man kan bolla trädgård;)

Anne-Lie sa...

Härligt med nya rabatter, kommer gärna och tittar på dem om du vill vara med och öppna din trädgård

Blommix.se sa...

Ser vackert ut med nya rabatten...hoppas att dina rosor klarar sig...
Ha en bra vecka
Christina

Anonym sa...

Jättefin rabatt, så inspirerande! Jag har en liten överraskning till dig på min blogg... ;) Ha en fin helg! Kram Hanna

Trädgården på Höjden... sa...

Hittade hit till din fina blogg via Tages Trädgård. Vilka fantastiska rosor du har, Hit kommer jag gärna tillbaka.

Hälsar Åsa